Frukostlatte


"Frukosten är det viktigaste målet på dagen!"

Jodå, den har man ju hört några gånger. Förmodligen är det någon hurtbullepigg morgonmänniska som myntat det och tyckt att den regeln ska gälla alla. Själv är jag en utpräglad kvällsmänniska och allt som kommer i min mun före klockan 08.00 på morgonen bara växer och ger kväljningar.

En lösning är att göra en frukostlatte. VA? tänker ni som känner mig. Hon dricker ju inte vare sig mjölk eller kaffe. Nä, men man kan göra latte ändå :) Här är tricket. Man använder inte vanlig mjölk. Och man använder inte vanligt proteinpulver (som är vasslepulver, det vet ni va? Ett utmärkt sätt att kränga restprodukter för dyra pengar). Och man använder inte vanligt kaffe, utan Milea som är snällt mot magen. Ta-daaa!

Frukostlatte

1 dl Solhavre eller GoGreen sojadryck vanilj eller Rice Dream med kalcium
1 msk O'boy
4 tsk Milea snabbkaffe
1-2 dl hett vatten

Blanda allt väl. Jag använder en sån där liten lattevisp för att sojaproteinet verkligen ska fördela sig i drycken. Annars vill det gärna klumpa sig.

På en sån här latte står jag mig till lunch :) (Och ja, jag vet att jag borde skippa O'boyen och att den är hemskt farlig för den innehåller socker men den gör latten god och den döljer sojasmaken.)

Kommentarer

Populära inlägg