Pimm´s


Varma sommardagar är det härligt att ta en drink före maten, gärna nåt läskande. Vi tycker mycket om klassikern gin och tonic. Men i år har vi upptäckt något nytt. Kanske är det inte nytt för dig, men för oss var Pimm´s något jag bara hört talas om i brittiska serier.

Pimm´s är en brittisk dryck som blandas till en läskande drink. En felstavning på Systembolagets hemsida gör att det inte är helt lätt att hitta den... tänk så lätt det är att sätta en apostrof på fel ställe *s*, men här hittar du Pimm's i alla fall. På Wikipedia läser jag att det finns flera olika sorter, men jag pratar om No 1.

Sommar-Pimm's
1 del Pimm's No 1
2 delar Sprite, 7-Up eller Ginger Ale
is
färsk mynta
gurkskivor
färsk jordgubbe

Häll upp Pimm's i ett glas eller tillbringare (beroende på hur mycket du tänker göra). Lägg ner lite färsk mynta och låt dra en stund. Häll på is, läsk och pynta med gurkskivor, jordgubbar eller apelsin/citron. Servera genast.

Förbered dig på att alla gäster vill ha en till ;)

Nån har sagt att "det ska se ut som en fruktsallad ungefär", så snåla inte med grönsaker och frukt. Min favorit är med gurka, jordgubb och ginger ale. Men prova dig fram så hittar du din favorit!

Kommentarer

  1. Jag bor i London och har blir det en hel del Pimm's! Man brukar gora det i en bringare och ja, det ska vara mycket frukt i. Klassikern ar mynta, gurka, apelsin, jordgubbar och apple och sa helst riktig Lemonade, som man tyvarr inte kan hitta hemma i Sverige, men Sprit gar bra. Var dum nog att ta med en flaska hem till mina foraldrar forra sommaren sa nu maste jag kanka med mig det varje gang jag kommer hem! Men tack vare dig vet jag att det finns pa Systemet... ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg