Chiapudding med mango


Chiapudding har varit poppis ett tag nu och jag har inte riktigt fastnat för det. Det är ju annars en väldigt smidig frukost som man rör ihop kvällen innan och ställer i kylen. Kollegor lägger sin chiapudding i en liten burk med lock och tar med till förmiddagsfikan. Och man kan smaksätta den precis som man vill. 

Här tog jag inspiration från instagram, men som vanligt gjorde jag lite ändringar. Här nedanför berättar jag hur jag gjorde.

Chiapudding med mango

4-6 portioner

2 paket frusen mango (1pkt innehåller 250 g)
1 tetra kokosmjölk a 250 ml
1 banan
5 msk chiafrön

Till garnering
passionsfrukt
pumpakärnor
solroskärnor
rostad kokos
eller nåt annat som ger lite chrunch

Tina mangon och kör den med kokosmjölk och banan i en mixer till en slät lös puré. Blanda ner chiafröna och rör om. Häll upp i portionsformar och ställ i kylen över natten.

På morgonen tar du fram dina formar och garnerar med något som ger lite chrunch. Passionsfrukten gav fin syra också. Välj det du tycker om och har hemma. 

Kommentarer

Populära inlägg