Kesobröd


Jag har aldrig varit någon storkonsument av bröd och mackor men visst är det gott ibland. Tyvärr knorrar min mage allt oftare av sånt som bröd, pizza och pasta. Jag vet inte om det handlar om gluten eller FODMAPs eller något annat. Jag vet bara att min mage är gladare utan vetemjöl. Tråkigt men sant. 

Detta är otroligt enkelt att göra, bara att röra ihop och lägga i formen. Efter en timme har du ett glutenfritt bröd som visserligen är sådär lite gummiaktigt i konsistensen som alla glutenfria bröd är, men som smakar gott och mättar fint. Passar bra för dig som vill dra ner på kolhydrater.

Glutenfritt kesobröd

1 limpa

4 ägg
250 g keso
½ dl linfrön
½ dl pumpafrön
½ dl solrosfrön
½ dl sesamfrön
1 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
2 tsk brödkryddor
1 tsk bakpulver
1½ tsk salt

Rör ihop alla ingredienser och häll i en form klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 60 minuter.

Kommentarer

Populära inlägg