Bilderna försvann. Tack Google+ för det.

Som du ser är många av mina bilder borta.

Det började med att jag kom på den briljanta idén att låta kopior av foton jag tog med iphonen automatiskt kopieras över till Google+. Visst lät det smart? Så jag kopplade på den tjänsten. Det ångrar jag bittert nu.

Ganska snart fick jag reda på att "det är fullt" på Google+ och jag började städa. Så jag städade bort massor med bilder.Av någon anledning hade bilderna från bloggen lagt sig där också. Konstigt, varför tog Google+ backup på dem? Nåja, de ligger ju på bloggen där de alltid legat. Trodde jag.

Man fick INGEN varning om att "tar du bort bilderna här så försvinner de från din blogg, för tid och evighet"

Så i stort sett alla mina bilder på bloggen försvann. Och en matblogg utan bilder är ju helt ointressant, eller hur?

Jag försöker få fatt i Google för hjälp, men jag gissar på att det är lönlöst. Andra före mig har gjort samma misstag och beskriver det så här: http://vitadromgarden.blogspot.se/2014/04/alla-bilder-i-bloggen-borta.html

Uppdatering: Jag har lyckats hitta en del fotografier på olika hårddiskar här hemma och lagt in dem igen. På andra ställen har jag helt enkelt tagit bort fotot och så får jag fotografera nästa gång jag lagar rätten. Men en matblogg utan bilder är trist, jag vet. Hoppas du finner nöje i min blogg ändå.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg